Spustíme internetový obchod

Internetový obchod – hlavní zdroj příjmů v současném světě e-commerce. Pro mnoho podnikatelů spuštění internetového obchodu je závažné, spolu s otevřením maloobchodní prodejny. Pro některé úplně stačí výhradně virtuální obchody a prodej zboží přímo ze skladu.

Pokud dosud nemáte internetový obchod, to znamená že:

a) nechcete mít nic společného s programováním, hostingem, technickou podporou, nebo
b) nechcete investovat peníze do vypracování, pochybujete, že se to vyplatí.

Ve workabox existuje řešení jak jednoho, tak i druhého problému. Pomoci BackOffice workabox a oblačného servisu InSales je možné zakládat výrazné internetové obchody, přičemž od zákazníka se nevyžadují ani náklady, ani sily, ani čas. Po zvolení šablony obchodu hned můžete prodávat – všechno zboží z workabox se okamžitě objeví na vitríně.

V případě, že již řídíte síť z několika obchodů prostřednictvím workabox, otevření ještě internetového obchodu bude pro Vás dodatečným kanálem prodejů a náklady na založení se rentují – jak v podobě přímých nákupů, tak i cestou poznávaní a konkurenceschopnosti.

Začít je jednoduché – zaregistrujte se na InSales, pak nastavte integraci s workabox. Čtěte dále jak se da to udělat.

Proceduru nastavení integrace mezi servisy lze rozdělit do několika jednoduchých kroků.

Pokud už jste aktivním uživatelem workabox, můžete vynechat prvních 6 kroků – v nichž se popisují informace pro začátečníky, kteří se ještě neseznámili se servisem.

Krok 1. V případě, že nejste ještě zaregistrováni na workabox, procedura registrace a založení podniku nezabere vám hodně času. To se dá udělat na webové stránce workabox.

Krok 2. Před připojením inSales je nutné vložit některé dodatečné údaje. Nejdříve je potřeba založit ve workabox ještě jeden obchod, který později bude používán jako internetový obchod («Řízení» - «MPM») a vyhradit pro něj nového spolupracovníka. Není potřeba vytvářet žádné speciální parametry pro nový obchod, pro pohodlí však se doporučuje dat mu název «internetový obchod». Z hlediska samotného systému to je ještě jedna maloobchodní prodejna.

Krok 3. Je nutno zavést ve workabox podmíněné zboží, které se nazývá («Dodání»), s jehož pomocí bude zařízena úhrada dodání zboží. Cena za dodání se definuje na servisu inSales.

Krok 4. Pokud se ceny v internetovém obchodě liší od obvyklých maloobchodních cen, je třeba vytvořit pro něj speciální ceník («Řízení» - «Ceny») - tento ceník se napojuje na dříve založený obchod a spolupracovník, vyhrazený pro internetový obchod, má uplatnit uvedené v něm ceny.

Krok 5. Po vytvoření struktury podniku ve workabox přecházíme přímo na interakci s inSales. Je potřeba uvést adresu elektronické pošty, heslo a doménu (pokud existuje). Pak vám bude nabízen výběr šablony úpravy obchodu z několika stávajících, uveďte kontaktní údaje, proveďte nastavení hotového obchodu. Mnoho nastavení lze provést po proceduře integrace.

Krok 6. Dále ve workabox je potřeba nastavit integraci. Po tom zajdeme do («Nastavení» - «Nastavení příloh»), kde vybíráme inSales a klikáme na «Změnit». V otevřeném okně je potřeba uvést údaje «Indikátor» a «Heslo», které byly zformovány ve Vašem internetovém obchodě v InSales v «Přílohy» - «Zpracovatelům» - «Vytvořit klíč přístupu», a také uvést obchod, založený v kroku 2 a zboží - dodání z kroku 3.

Krok 7. Pro úspěšnou práci je nutné, aby struktura nomenklaturní příručky v novém internetovém obchodě se shodla s již zavedenou ve workabox. Proto je potřeba provést prvotní synchronizaci pomoci její spuštění ze stránky nastavení integrace. Pak Vám systém nabízí spustit v inSale popis zboží, jeho fotografie a ceny. Přiměřeně, čím víc zboží a zobrazení, tím víc času to zabere.

Je potřeba zaznamenat, že základna zboží v inSales se dělí na dvě části: «sklad» a «vitrína». V první se nacházejí úplně všechny položky, zatímco v druhé uživatel rozmisťuje jenom prodávané zboží. Při synchronizaci s workabox veškera obdržena nomenklatura se dostává právě na «sklad». Viditelnost na vitríně pro každou položku zadává uživatel v inSales - v popisu zboží, přístupného přes «Zboží» - «Sklad».

A to je všechno. Je možné přistoupit ke konečnému nastavení internetového obchodu a začínat obchodovat!

Později mezi workabox a inSales probíhá neustálá výměna údajů. workabox přidává popis zboží, jejího cenu a evidenční zůstatky. Na druhé straně přichází údaje o nových objednávkách, které lze uvidět v «Prodeje» - «Objednávky zákazníka». Všechno to probíhá automaticky hned po obdržení nové objednávky nebo přidání nového zboží. Uživatel vždycky má možnost samostatně iniciovat synchronizaci. Ruční synchronizace je udělaná pro případ vzniku nějakých chyb.

Popsali jsme případ, kdy již existující síť offline-obchodů začala rozšíření ve směru internetu. Teď probereme zpětnou situaci. Procedura integrace se provádí podobným způsobem, jenom ze začátku je potřeba odstranit všechno stávající zboží v inSales, pak nastavit nomenklaturní příručku ve workabox a provést synchronizaci.

V inSales existuje ještě jedna dodatečná zvláštnost – přítomnost řady nástrojů pro mobilní obchod. Standardně uživatel dostává šablony mobilní verze, určené pro zařízení s malými obrazovkami. Pro řízení takového obchodu lze nainstalovat speciální přílohy (jsou verze pro iOS a Android). Kromě toho, nepoužívajíc služby cizích zpracovatelů, uživatel může samostatně vytvořit mobilní přílohy pro svůj obchod.

Díky integraci servisů získáte:
· rozšíření auditoria zákazníků (mladší a aktivnější auditorium uživatelů mobilních zařízení);
· zvýšení loajality uživatelů (pohodlný přístup k nákupům uživatele ocení v podobě dodatečných nákupů);
· snížení nákladů na pronájem (prodávat víc zboží bez pronájmu nových místností).

Díky integraci obchodnici s nemovitostmi dostávají ještě víc nástrojů: vždycky byt aktuální pro zákazníka a doprovázet ho «24/7» počínaje etapou vyhledávaní zboží. Poskytovat personalizované nabídky v průběhu celého nákupního procesu. Vytvářet vztahy s loajálními zákazníky po nákupu, což je podněcuje dávat posudek a doporučení vaší obchodní značky. Praxi online-obchodu konvertovat do offline a naopak.

Back to top